رنگ سال 2021 : زرد و خاکستری 

رنگ زرد

مثبت: خوش بینی ، اعتماد به نفس ، عزت نفس ، برونگرایی ، احساسات اجتماعی ، انگیزه ، دوستی ، خلاقیت ، قدرت اراده.

منفی: غیر منطقی ، ترس ، شکنندگی عاطفی ، افسردگی ، اضطراب ، خودکشی.

طول موج زرد طولانی و از نظر احساسی تحریک کننده است. زرد از نظر روانشناختی فعال ترین رنگ است. رنگ زرد می تواند روحیه و عزت نفس ما را بالا ببرد. این رنگ اعتماد به نفس و خوش بینی است. زرد زیاد یا رنگ زرد اشتباه باعث کاهش اعتماد به نفس و افزایش ترس و اضطراب می شود.

رنگ زرد نشان دهنده شادی و خنده است. مطالعات نشان می دهد که رنگ زرد باعث افزایش تولید سروتونین در مغز ، سرعت متابولیسم و ​​بالا بردن روحیه شما می شود. رنگ زرد باعث افزایش تمرکز و توجه می شود. بنابراین ، اغلب در سایت های تبلیغاتی و علائم جاده ای استفاده می شود.

متخصصان می گویند که سایه های مختلف زرد را معمولاً افراد فعال ، خلاق و ماجراجویانی که

.آماده کاوش و تسخیر هستند می پوشند.

خاکستری:

مثبت: بی طرفی روانشناختی.

منفی: عدم اعتماد به نفس ، رطوبت ، افسردگی ، خواب زمستانی ، کمبود انرژی.

خاکستری تنها رنگی است که هیچ خاصیت روانشناختی مستقیمی ندارد. سرکوب کننده است. نبود رنگ دلگیر کننده است و وقتی دنیای ما خاکستری می شود ، به طور ذاتی درونگرا می شویم. تا زمانی که لحن دقیق آن صحیح نباشد ، رنگ خاکستری بر سایر رنگهای استفاده شده با آن اثر میرایی دارد. استفاده بیش از حد از رنگ خاکستری نشان دهنده عدم اعتماد به نفس و ترس از قرار گرفتن در معرض توجه است. وقتی شخصی لباس خاکستری زیادی دارد ، معمولاً به این معنی است که می خواهد نامرئی بماند.

خاکستری و سایه های آن نمادی از آرامش و بلوغ است. بسیاری از مردان میانسال کت و شلوارهای خاکستری می پوشند ، در حالی که زنان با سنین بالاتر لباس های خاکستری می پوشند. این یک رنگ خنثی است. توصیف شخصی که آن را می پوشد دشوار است.

پنجشنبه 16 بهمن 1399
بؤلوملر :